Cirque du Soleil estrena un nou espectacle, un fascinant viatge a través de l’evolució humana ple de llum i color.
Pujar

Viatge fantàstic per la història de la humanitat

Per Marcel Barrera/ @marcelbarrera

 

Cirque du Soleil va instal·lar per últim cop la seva gran carpa blanca a Barcelona l’any 2012, quan al complex de la Mar Bella, al Poblenou, va presentar l’espectacle Corteo. Molts recorden aquell muntatge per la preciosa i insòlita imatge de l’artista lil·liputenca Valentina Paylevanian sobrevolant amb un globus les graderies del circ, per sobre de 2600 persones. Transcorreguts sis anys, Cirque du Soleil torna ara amb Totem, l’espectacle estrenat l’any 2010 a Mont-real, el 28è de la història de la companyia quebequesa i el 14è que fa sota la seva carpa blanca. En l’espectacle, sis personatges condueixen l’espectador per totes les etapes de la humanitat, des dels orígens fins als nostres dies; des dels salts dels amfibis fins al fenomen del turisme o els alts executius; i exploren de manera al·legòrica la relació dels éssers humans amb altres espècies. És un viatge que, gràcies a impactants projeccions, ens situa en maresmes, el naixement d’un riu, una illa volcànica o un cel estrellat. L’espectacular escenografia (Carl Fillion) inclou un esquelet de tortuga que, com en algunes llegendes orals, representa la Terra. Aquesta gran i original closca d’un dels animals totèmics per excel·lència presideix l’escenari, pesa més de 1200 quilos i serveix com a aparell de circ.

 

Totem és el món orgànic, amb una illa i un gran pantà sobre el qual es projecten imatges, algunes de les quals són fotografies que el cofundador del circ, Guy Laliberté, va fer l’any 2009 durant el seu viatge a l’espai. L’espectacle comença amb un número de barres paral·leles i llit elàstic, en el qual els amfibis salten coreogràficament al ritme de la música (Bob & Bill); i acaba amb un número creat pel malabarista Greg Kennedy però executat actualment per Thom Wall. L’artista nord-americà realitza malabars amb pilotes lluminoses a l’interior d’un con de metacrilat. També hi ha entrades de la parella de pallassos Jon Monastero i Misha Usov, i números de barra russa, anelles aèries, patinatge acrobàtic, hulahoop, dansa ameríndia i trapezi. El vestuari dels 46 acròbates, dissenyat per Kym Barret, també és espectacular, lluminós i colorista. Un dels vestits que més criden l’atenció és el de L’home de Vidre. Amb 4500 miralls incrustats sobre el mallot, es va poder veure amb els altres vestits de l’espectacle (científic, rastrejador o ballarí amerindi) a l’exposició Totem Behind the Scenes que es va presentar entre el 9 de gener i el 4 de febrer al Museu del Disseny DHUB. L’espectacle, que va guanyar el New York City Drama Desk Awards 2013, està dirigit pel canadenc Robert Lepage, director de teatre, cinema i dramaturg que també ha dirigit amb el Cirque du Soleil , l’espectacle permanent que es pot veure a Las Vegas, i va actuar l’any 2015 al Teatre Lliure amb l’espectacle autobiogràfic 887. La popular companyia es presenta per primer cop en una nova ubicació, al Districte Cultural de l’Hospitalet, després d’anunciar un acord amb l’Ajuntament de l’Hospitalet que permetrà presentar-hi tots els espectacles fins l’any 2030. Des de l’estrena de Totem fa gairebé vuit anys, s’han fet 2500 funcions en 35 ciutats i han vist l’espectacle –atenció a la xifra perquè es llegeix ràpid– més de cinc milions d’espectadors. Com molts altres muntatges del Cirque du Soleil, promet ser un espectacle per veure i una experiència per viure.

 

TOTEM

L’Hospitalet de Llobregat

Del 24 de març al 15 d’abril

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí