El FITT ha engegat la seva cinquena edició amb propostes locals i internacionals que es podran veure durant les properes dues setmanes.
Pujar

Tarragona es vesteix de festival amb propostes d’aquí i d’allà

La cinquena edició del Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT) va començar ahir amb cartells d’entrades exhaurides per Cosas que se olvidan fácilmente, de Xavier Bobés, i Vaig
ser pròsper, de la companyia Projecte Ingenu, dirigida per Marc Chornet. Els organitzadors del FITT estan intentant programar una nova funció de Vaig ser pròsper a la Sala Trono-Armanyà.

 

El FITT, organitzat per la Sala Trono, amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona i del Departament de Cultura de la Generalitat i el patrocini de Repsol, va arrencar ahir a les 21.30 al teatre Tarragona amb Crimen y telón, de Ron Lalá. Aquesta companyia de teatre contemporani, procedent de Madrid, ha produït 7 espectacles propis i ha fet més de 1.500 funcions a 16 països. L’any 2016 Ron Lalá va rebre el premi Max al millor musical i el 2016 el premi Max a la millor empresa de teatre privat.

 

Divendres, dissabte i diumenge tindran lloc les 11 funcions de Cosas que se olvidan fácilmente, una experiència que permetrà a l’espectador, mitjançant el teatre d’objectes, aprofundir en la memòria i transformar els records. Els dies 14 i 15 a les 22 h el FITT presenta al teatre Magatzem l’estrena a l’Estat espanyol de la producció argentina Mi hijo sólo camina un poco más lento, d’Ivor Martinic, amb direcció de Roberto Cacace, una joia teatral en la línia de El loco y la camisa, l’espectacle revelació del FITT 2013.

 

Una de les propostes que els organitzadors del FITT han volgut impulsar és el YOUNGFITT, un certamen de les propostes internacionals més arriscades i avantguardistes en el marc del festival de noves dramatúrgies de Tarragona. Els dies 17, 18 i 19 el Teatre Metropol acollirà muntatges com Locus Amoenus, de la companyia catalana Atresbandes; Las muertes de los otros, de
Fernando Montoya (Euskadi); Soul seekers, de Mokhallad Rasem (Iraq); We’ve got each other, de Paul O’Donnell (Anglaterra); D5, Pantani, de la companyia italiana Loftheatre; i Palmyra, de Bertrand Lesca & Nas Voutsas (França i Anglaterra).

 

També és destacable el creixement en el nombre de programadors que assisteixen al YOUNGFITT. Hi ha 12 professionals que representen a diferents teatres i festivals internacionals: Festival Presente Futuro (Itàlia), Bob Theatre Festival (Grècia), Between the Seas Festival (Atenes i Nova York), De Lawei Theatre (Holanda), Theater Rotterdam (Holanda), New British Music Theatre de Londres, Festival ACT de Bilbao, Festival Polinyà Íntim de València, Festival Matarranya Íntim de Terol, Festival de Otoño de Madrid i Encuentro Emergentes de Sevilla.

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí