Per Sandra Costa. Directora de LaCosta Comunicació, agència de comunicació especialitzada en cultura / @LaCostaComunica    ¿Qui ens anava a dir,...
Pujar

L’important és que parlin de tu

Per Sandra Costa. Directora de LaCosta Comunicació, agència de comunicació especialitzada en cultura / @LaCostaComunica 

 

¿Qui ens anava a dir, anys després de dedicar-nos-hi, que la nostra feina faria un gir tan gran que capgiraria tot allò que havíem fet “des de sempre”? Aquestes coses són les que fan encara més apassionant la nostra professió: la comunicació. Lluny queden aquells anys en què les eines que dominàvem per a fer comunicació cultural eren un telèfon, un fax i moltes hores de no dormir. Son encara en patim, però de manera molt diferent.

 

Pel camí també hem hagut d’ensenyar als nostres clients i col·laboradors que la comunicació ha mutat. I en això, encara tenim camí per fer. Però l’estem fent. I pensem que l’adaptació està sent dolça. A nosaltres, els professionals de la comunicació, ens ha fet posar-nos les piles, sortir de les conegudes “zones de confort” i, ara ja fa uns anys, veure que el món és més divers, obert i ric gràcies a la irrupció del món digital. Ja no estem llençant missatges sense retorn. Sense opinió. Des d’aquell moment, el més interessant ha estat saber escoltar i poder-nos adreçar d’una manera molt directa a aquells a qui, pensem, els interessa i apassiona el mateix que a nosaltres, la cultura. El que més motiva i il·lusiona és saber que la nostra feina té sentit. Molt sentit. I que, cada cop més, és molt valorada per poder mesurar l’èxit o el fracàs (de tot n’hem d’aprendre per millorarnos) d’un projecte (entre moltes altres variants, és clar).

 

Avui dia tenim eines que fan molt més complexa la nostra tasca de portar a terme la comunicació d’un projecte cultural però, de cop, això també ens fa ser més rics en coneixement. Sí, senyores i senyors, existeix vida més enllà dels diaris i les televisions!

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí