La 29a edició de La Mostra d'Igualada, la fira de teatre infantil i juvenil de referència a Catalunya, serà del 12 al 15 d'abril del 2018.
Pujar

La Mostra d’Igualada de teatre infantil i juvenil reivindica la curiositat

La 29a edició de La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil de referència a Catalunya tindrà lloc del 12 al 15 d’abril del 2018. Aquest any reivindica descobrir el món a través de les arts escèniques com a vehicle d’idees i motor de sorpreses i curiositat que ens fa créixer, imaginar, viatjar i ens planteja preguntes.

 

El conjunt de la programació ofereix un cartell ric en formats, gèneres i estils amb espectacles per a infants a partir de 3 anys, joves i públic familiar. Enguany La Mostra d’Igualada reuneix 53 companyies i 54 espectacles en un total de 104 representacions. Dels 54 espectacles que es podran veure, hi ha 9 estrenes absolutes i 10 estrenes a Catalunya. De les 53 companyies 40 són de Catalunya, 8 de la resta de l’Estat i 4 internacionals (Bèlgica i França). La Mostra tindrà 19 espais d’actuació. Com a novetat, la fira es desplaça als Instituts Joan Mercader, Pere Vives Vich i Badia i Margarit, on es realitzaran funcions escolars. A més a més, per primera vegada també es podran veure espectacles al Cinema Ateneu i L’Escorxador suma un espai més als tres que ja tenia.

 

Aquest 2018 La Mostra anima als espectadors a fer-se preguntes i a generar ells mateixos les respostes a través de les arts escèniques. Amb l’objectiu d’alimentar uns espectadors curiosos, creatius, imaginatius i amb ganes de descobrir el món a través del teatre, la programació inclou algunes propostes per reflexionar, més que per donar respostes, al voltant de preguntes que ens fem. A part de l’espectacle inaugural ‘Diario di un brutto anatroccolo’ hi ha altres propostes que qüestionen com vivim la diferència. És el cas de ‘Mon ami le monstre‘ dels belgues Clair de lune Théâtre, un espectacle de teatre d’ombres còmic, sensible i absurd en què els actors es fusionen amb les pantalles jugant a espantar el públic i buscant el plaer de l‟esgarrifança. També ‘L’Ornet vol cantar‘ d’Inspira Teatre, la història d’un ocell que vol cantar però no supera la prova d’accés a El Gran Arbre Melodiós. Tot i que s’esforça per millorar, no troba ni el mètode adequat ni la persona que el pugui acompanyar en el seu aprenentatge.


La programació també posa en escena la quantitat de maneres d‟estimar que existeixen amb ‘Amour’ dels bascos Marie de Jongh, en què uns nens juguen al país on tot comença. S‟atreveixen a estimar sense saber quin és el seu veritable significat. També amb ‘Gnoma‘ de Pea Green Boat, un espectacle de titelles sobre el repte de la convivència i l’amistat, les diferències i l’acceptació dels altres. ‘El meu príncep blau’ de El ballet imperial de la reina Rosamunda, en què a través de la música del Barroc, dues dones d’èpoques diferents aprendran a deslliurar-se dels rols femenins imposats per ambdues societats, i a ser felices 
per si soles. ‘Rojo estándar’ dels andalusos Lanórdika circo&danza, espectacle on des del moviment, dos éssers oposats es troben en una escena banyada pel surrealisme, en quèel que es presenta com a estàndard deixa de ser-ho. Finalment, ‘Molsa’ de Thomas Noone Dance, basat en el llibre de David Cirici, és la història de la separació i el rencontre de Janinka i el seu gos.

 

Sobre trencar o construir murs, fronteres que ens separen o ponts que ens uneixen trobem ‘Mur’ de (Cia)3, una proposta de circ en què dotze persones proven infinitud de formes per reconstruir un nou món. ‘Mos Maiorum (el costum dels avantpassats)‘ del Col·lectiu Mos Maiorum, una obra de teatre documental que posa al centre les més de 30.000 persones que des de l’any 2.000 han mort al Mediterrani. ‘La casa perduda’ de Cia. Teatre de l’Aurora, un fascinant espectacle per a tots els públics de gran riquesa visual i musical i també ‘Envà‘ d’Amer i Àfrica Circ Cia, que tracta les peculiaritats de les relacions humanes a través del moviment, els equilibris, l’humor, l’espai i 250kg de palla.

 

La temàtica científica també tindrà un lloc dins la programació. Si mai ens hem preguntat on arriben els límits de la ciència, les obres com ‘Laika’ de Cia. Xirriquiteula Teatre, la gosseta que va viatjar a l’espai dins l’Sputnik i ‘El misteri de Fermat’ de Teatre de l’Enjòlit, podran ajudar al públic a pensar una resposta. Les Bianchis, guanyadores del Premi del Públic al Millor Espectacle el 2016 amb ‘Les Supertietes‘, tornen a La Mostra amb l’obra ‘Les Clink’, un laboratori on gràcies al seu enginy i a tota mena d’artilugis busquen una solució a totes les qüestions i ens faran reflexionar al voltant de l’origen de les idees.

 

Dir ‘Sí’ és molt fàcil però, podem dir ‘No’? Com es pot dir ‘no’ si no es troben les paraules per fer-ho? ‘Bombers’ de la companyia catalano-francòfona Mise en Lumière/Barna-Bé porta a escena una obra a porta tancada realment impactant. Què vol dir fer de pares? Ens donaran pistes a través de diverses situacions les obres ‘Kàtia’ de Ka Teatre, un espectacle visual, amb titelles i objectes, que ens parla de la necessitat de retrobar-nos amb les nostres arrels i ‘Una història vertadera’ d’Iguana Teatre, en què la Berta i la Maria ajuden en Pau a explicar la seva història des del seu naixement com a infant abandonat.

 

Sovint, ens preguntem si podem combatre el poder sense fer ús de les armes? Aquesta qüestió  la podrem veure reflectida tant en l’obra de teatre musical ‘Paràsits‘ de la Cia. B de Bareka com en ‘La nena dels pardals’ de Teatre al detall, un espectacle poètic i emocionant que parla dels petits herois quotidians, del respecte a la vida i de la saviesa innata dels nens.

 

La Mostra també parla de viatjar per descobrir i entendre coses, físicament i amb la imaginació a través de les obres. És el cas de ‘Patufet & El Fandango, cuentos del Teatriciclo‘ d’Espai Liminal, una fusió de les cultures mexicana i catalana a través de dues històries i de ‘Els viatges d’en Filalici‘ de El dit al nas, en què el protagonista descobreix un altre món: l’univers màgic de les lletres d’Oceà Atlàntic.

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí