Là torna a Barcelona després d’esgotar entrades els dos únics dies que es va poder veure durant el Festival Grec.
Pujar

Els Baró d’Evel menys nòmades

Per Neus Molina /@NeusMolina 


torna a Barcelona després d’esgotar entrades els dos únics dies que es va poder veure durant el Festival Grec. Els Baró d’Evel s’instal·len al Teatre Lliure acompanyats aquest cop d’un ocell i fora de la carpa. Teatre, circ, performance, un híbrid indesxifrable que ja s’estudia a les universitats. Els animals són actors? O els artistes animals? Blaï Mateu, fill de Tortell Poltrona i la Senyoreta Titat, abandona el seu idil·li amb el públic francès per aterrar de nou a Barcelona amb una proposta de bèsties, però aquest cop no tantes com en el seu darrer muntatge. Là és la primera part del díptic escènic Là, sur la falaise, un diàleg entre un corb i dos humans. Blaï Mateu i Camille Decourtye, un micròfon, l’ocell i dos colors, el blanc i el negre de les plomes, conformen l’univers insòlit d’una companyia que fa de la poesia, el moviment i la interacció amb els animals màgia en escena. Baró d’Evel és una companyia francesa i catalana integrada per la família que formen Mateu i Decourtye. Junts van començar el 2010 un projecte innovador que bevia de la comicitat i de les tècniques del circ tradicional incorporant la carpa i alguns animals, amb una nova manera d’entendre les arts circenses contemporànies. Formada per més de 25 persones, inclosa la mestra de la filla dels fundadors, la companyia, Premi Nacional i Ciutat de Barcelona, viatja en rulots fent bolos d’aquí cap allà muntant la carpa allà on calgui. Ara la ‘troupe’, en versió reduïda, viurà al Lliure. Menys nòmades però igual de poètics.

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí