Per Pere Francesch Rom/ @PereFrancesch   El fil invisible, de Paul Thomas Anderson   El director de Magnòlia i de Pur...
Pujar

El millor cinema de febrer

Per Pere Francesch Rom/ @PereFrancesch

 

El fil invisible, de Paul Thomas Anderson

 

El director de Magnòlia i de Pur vici, Paul Thomas Anderson, estrena El fil invisible, la que serà la darrera interpretació a la gran pantalla d’un dels millors actors de les darreres dècades: Daniel Day-Lewis, qui va protagonitzar films com El meu peu esquerre, En el nom del pare, Lincoln o Pous d’ambició –on ja va treballar sota les ordres d’Andersoni ha guanyat tres premis Oscar com a millor actor. En aquesta ocasió, Day-Lewis es posa a la pell d’un cèlebre modista, Reynolds Woodcock, al Londres de la postguerra de 1950.

 

 

15.17 Tren a París, de Clint Eastwood

 

Torna també el veterà actor i director Clint Eastwood, que segueix construint la seva llarga llista d’herois. A 15.17 Tren a París, Eastwood relata la història de tres joves nord-americans que es van enfrontar a un terrorista en un tren amb destinació París amb 500 passatgers el 21 d’agost del 2015. Una de les peculiaritats és que els tres herois, Anthony Sadler, Alek Skarlatos i Spencer Stone, s’interpretaran a si mateixos.

 

Thelma, de Joachim Trier

 

La noruega Thelma va ser una de les grans sorpreses del Festival de Cinema de Sitges 2017, que li va atorgar el premi especial del jurat i el guardó a millor guió. La protagonista té poders sobrenaturals que poden arribar a ser molt perillosos, però res a veure amb el cinema de superherois. La religió extrema, la culpa, l’homosexualitat, l’amor… diversos són els temes que planteja aquest drama ple de suspens, que té com a embolcall una preciosa posada en escena.

 

La forma de l’aigua, de Guillermo del Toro

 

La nova pel·lícula de Guillermo del Toro és una de les més esperades d’aquest inici de 2018. El director d’El laberinto del fauno va inaugurar el Festival de Sitges 2017 amb aquesta cinta que es va endur el Lleó d’Or a la millor pel·lícula del Festival de Venècia. La forma de l’aigua és una versió molt personal de la història de La bella i la bèstia, però, com va explicar el director mexicà al certamen de Sitges, “era important que la bèstia no es convertís en príncep i que la bella no fos idealitzada”.

 

Tots els diners del món, de Ridley Scott

 

El director de Blade runner, Alien i Gladiator estrena el drama Tots els diners del món, un film sobre el segrest de John Paul Getty III a Itàlia l’any 1973. Una de les curiositats de la pel·lícula és que Kevin Spacey n’havia de ser un dels actors, però Ridley Scott va decidir eliminar-lo per les acusacions d’assetjament sexual contra l’actor. El seu substitut: Christopher Plummer.

 

Ready player one, de Steven Spielberg

 

Steven Spielberg torna amb una obra de ciència ficció: Ready player one, basada en la novel·la d’Ernest Cline. El director d’E.T. L’extraterrestre crea una realitat virtual anomenada Oasis que permet als personatges complir totes les seves fantasies. En morir el seu creador planteja un repte: trobar un tresor en aquest món virtual que permetrà a qui se’l faci seu controlar tota la companyia.

 

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí