Andy Warhol seria instagramer. Trenta anys després de la seva mort, l’artista de Pittsburgh continua sent per a tots el...
Pujar

Andy warhol seria instagramer

Andy Warhol seria instagramer. Trenta anys després de la seva mort, l’artista de Pittsburgh continua sent per a tots el pare del pop, i no hi ha res més pop que construir-se una realitat a base de filtres, colors i textures. Com més capes per enganyar més resplendeix la veritat. Dime de lo que presumes y te diré de lo que careces . Com tot artista visionari com Picasso o Dali, Warhol va deixar grans frases per la posteritat: “En el futur tothom serà famós durant quinze minuts”. Així, anticipant-se a l’era de les xarxes socials, l’excèntric artista va predir un futur on les famoses no són les actrius de Hollywood com Marlene Dietrich sinó les instragramers com Dulceida. El success democratitzat. Tothom pot tenir el seu minut de glòria o els seus 300 retuits. A més a més, Warhol va entendre que l’art (i la imatge) era un negoci i va fer de la seva frivolitat i falta de compromís social senya d’identitat.

Pel pintor el triomf era sinònim de guanys, i per aconseguir inflar el compte corrent s’havien de complir les normes de la publicitat i no de l’art. L’artista, seguint la consigna dels creatius de màrqueting, es va convertir en creador d’obres que van entrar a formar part de la història oficial de l’art alhora que van arrelar en l’imaginari popular contemporani. La mostra que es pot veure a CaixaForum de Barcelona subratlla la manera amb què Andy Warhol capta el culte a la mercaderia sorgit de les invencions industrials del segle XIX. Aquest art mecànic fabril, aparentment impersonal, nega cínicament tota càrrega espiritual. La cultura de la productivitat i la productivitat cultural. El silenci nihilista de Warhol és, de fet, un dels factors que donen altura poètica al seu treball. Encara que sembli una gran contradicció, com el voyeurisme que provoquen les celebrities digitals.

No hi ha comentaris

Publiqueu un comentari aquí